#PengkalanKubor - Pemuda Umno Yakin BN memenangi PRK Pengkalan Kubor

Pemuda Umno yakin bahawa 45 % daripada pengundi muda di negeri Pengkalan Kubor pilihan raya akan mengundi Barisan Nasional ( BN) . Ketuanya Khairy Jamaluddin Abu Bakar berkata ini kerana pengundi muda menyedari sumbangan mendiang Datuk Noor Zahidi Omar untuk kawasan itu semasa dia adalah wakil mereka selama tiga penggal .

Ketuanya Khairy Jamaluddin Abu Bakar berkata ini kerana pengundi muda menyedari sumbangan arwah Datuk Noor Zahidi Omar untuk kawasan itu semasa dia adalah wakil mereka selama tiga penggal .

"In sha Allah , pengundi muda akan memilih calon BN ( Mat Razi Mat Ail ) yang mampu berterusan di mana Allahyarham Noor Zahidi berhenti ," katanya kepada pemberita selepas melawat pusat mengundi Pengkalan Kubor semalam.

Khairy , yang juga Menteri Belia dan Sukan, berkata calon BN , yang dikenali untuk menjadi " ustaz " atau guru agama , bukan sahaja mampu membawa pembangunan fizikal kepada kawasan itu, tetapi ia juga memberi pengaruh yang baik di kalangan belia.

Sementara itu, beliau berkata permintaan oleh belia di kawasan itu untuk mendapatkan lebih gelanggang futsal akan dipertimbangkan.

"Kami menghadapi masalah dengan tanah, kerana tanah adalah di bawah bidang kuasa kerajaan negeri. Tetapi kami memberi jaminan bahawa kami akan membina gelanggang itu," katanya.

Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan kematian ADUN Dato' Noor Zahidi pada 20 Ogos 2014.

Dalam pilihan raya kecil yang akan diadakan pada 25 September, Mat Razi , 48, akan bertanding menentang calon PAS Wan Rosdi Wan Ibrahim , 56, dan bebas Izat Bukhary Ismail Bukhary , 47 .

Pada pilihan raya umum ke-13 tahun lepas, Noor Zahidi mengalahkan Parti Keadilan Rakyat Shaharun Ibrahim dan calon bebas Izat Bukhary Ismail Bukhary dengan majoriti 1,736 undi. - Bernama , September 16, 2014