Kenapa Khairuddin & Matthias dikenakan SOSMA ?


Akta Sosma Section 124 L VS Matthias Chang & Khairuddin Hassan

1.Tun M bersama TS Mahyudin dll telah membuat 1 sidang akhbar dan mengecam dn pertikaikan tindakan pihak berkuasa menggunakan akta sosma utk menahan matthias dan khairudin dan tun m katakan ianya 1 pencabulan hak bersuara rakyat keatas kepimpinan negara.walaubagaimanapun , tun m dan kumpulannya tidak MEMBERIKAN FAKTA UNDANG UNDANG DAN HAK UNDANG UNDANG yg bercanggah dgn penahanan dan siasatan pihak berkuasa keatas matthias dan khairudin .

2.Kerajaan pula konsisten utk mengambil langkah langkah tegas yg perlu bg menjamin keselamatan negara terjamin dan tdk berkompromi dgn apa jua aktvt dan tindakan yg dilihat sedang mengugat negara. Section 124 L akta SOSMA ialah Kesalahan Jenayah membabitkan aktiviti Sabotaj dan dlm kes matthias dan khairudin , pdrm telah menyiasat dan menahan ke 2 mereka dibwh section ini .
Ke 2 mereka telah disyaki MENSABOTAJ SISTEM PEMBANKAN NEGARA dan penahanan dan siasatan keatas mereka harus dilakukan demi keselamatan negara.

3.Fakta Kes Matthias Chang Dan Khairudin Hassan

1) .Kedua 2 mereka telah membuat banyak laporan polis diseluruh dunia berkaitan isu 1 MDB , dan difahamkan dan dipercayai dalam laporan laporan kpd pihak berkuasa negara lain yg dibuat mereka , ke 2 nya TELAH SERTAKAN BAHAN BUKTI IAITU DOKUMEN ALIRAN WANG RM 2.6 DRPD BANK KE BANK DLL.

Tindakan menggunakan DOKUMEN ALIRAN WANG BANK KE BANK MALAYSIA DAN LUAR MALAYSIA ADALAH 1 KESALAHAN JENAYAH DIBWH PELBAGAI AKTA TERMASUK AKTA BANK DUNIA DAN AKTA PRVACY DAN SBG NYA.

Ia kerana DOKUMEN ALIRAN SESEORG INDIVIDU ATAU PELANGGAN BANK ITU TERTAKLUK DIBWK TAKRIF 'SULIT' PRIVATE & CONFIDENTIAL DAN PENAKRIFAN TERSEBUT ADALAH JAMINAN PIHAK BANK KPD PELANGGANNYA.

Dan jika mana mana bank MENJAMIN KESELAMATAN BUTIR TRANSAKSI PELANGGAN DAN GAGAL MENJAMIN ELEMEN PRIVATE & CONFIDENTIAL TERSEBUT , maka bank bank di malaysia akan DIANGGAP SBG BANK YG TDK BOLEH DIPERCAYAI dan seterusnya NILAI BANK INI DAN STATUS DAN TARAF RATING RANKING MEREKA DLM INDEKS PEMBANKAN DUNIA AKAN JATUH DAN BANK BANK DIMALAYSIA AKAN MENJADI TARAF RENDAH DAN TDK BERNILAI DAN TDK BOLEH DIPERCAYAI SISTEM KESELAMATANYA.

Faktor faktor diatas ini akan sbbkan INDEKS EKONOMI ,INDEKS KESELAMATAN SECURITY INDEX DLL INDEX DI MALAYSIA JATUH DAN AKAN MENDATANGKAN KESAN KPD EKONOMI DAN TARAF NEGARA DLM DUNIA DLM SEKTOR KEWANGAN DAN SEKTOR PEMBANKAN DUNIA.

2) .Diatas faktor ini , pihak berkuasa malaysia telah menggunakan undang undang diperuntukan untuk melindungi Negara Malaysia drpd pelbagai Sabotaj dan aktvy yg boleh mengugat keselamatan TARAF NEGARA DLM PELBAGAI INDEX DUNIA DLL.

4.Pencerahan diatas amat jelas membuktikan Kerajaan Malaysia ternyata bertindak Tepat Dan Betul dlm kes matthias dan khairudin , pihak berkuasa malaysia harus tegas dan harus elak diri drpd bersikap apologetik dlm kes kes spt ini .

bagi mereka yg kurang celik dan faham fungsi undang undang dan hak dan kuasa undang undang tersebut , mereka tdk seharusnya mempolitikan perkara ini dan mereka harus melihat secara keseluruhan fakta kes sebelum membuat sebarang andaian murahan picisan dan tdk bertanggungjwb dan menggaidaikan Taraf Indeks Malaysia di dlm Penarifan Dunia.

5.Drpd konteks undang-undang , ternyata pihak kerajaan telah mengambil langkah yg perlu bg memastikan TARAF BANK BANK DIMALAYSIA DAN SISTEM PEMBANKAN ATAU BANKING SYSTEM MALAYSIA TERJAMIN SELAMAT DAN BOLEH DIPERCAYAI PELANGGAN DAN PELABUR .

SALUTE PDRM !