Gardenia & Syed Mokhtar Al-Bukhary dianiaya ???

MOHON SEMUA TERUSKAN SOKONG ROTI GARDENIA !!!!

Kita teruskan support pada Gardenia, memandangkan masih ada share Tan Sri Mokhtar 30%. Dulunya dia pegang 20% dan dia usaha utk tambah lagi share dlm Gardenia tu dari masa ke semasa. Aku yakin TS Mokhtar pun ada strategi utk ambil alih Gardenia secara mutlak suatu masa nanti, seperti dia telah lakukan pada Bernas.

Nilai keuntungan 30% tahun lepas tu pun berjumlah kira2 RM169juta, dan beliau guna duit tersebut untuk majukan kembali kebajikan org Islam. Biar tindakan kita cerdik dan berhemah, bukan melulu.

Kita perlu ingat, musuh sebenar kita dlm syarikat roti ni ialah Massimo, kerana cinabeng melalui Robert Kuok kuasai 100% pegangan. Cinabeng sangat licik dlm strategi perniagaan utk pecahkan org melayu kerana mereka sedar selama ini Massimo tak mampu berjaya tanpa tumbangkan Gardenia.

Oleh itu, mereka arahkan saudara cinabeng mereka di Singapore yg kuasai 70% saham Gardenia utk buatkan org melayu benci dan mula boikot Gardenia.

Mereka sanggup rugi sedikit dlm jangkamasa pendek, tetapi memikirkan keuntungan besar demi bangsa cinabeng mereka dlm jangkamasa panjang. Mereka sanggup sama2 bantu Robert Kuok utk majukan Massimo dan lingkupkan Gardenia.

Kemungkinan besar Robert Kuok sanggup bayar semua ini demi utk menjaga maruah dia dalam Massimo. Ini bukan soal Gardenia dan Massimo lagi. Ini soal 'perang perniagaan' antara Robert Kuok dan Tan Sri Mokhtar.

Secara umumnya, dapat di terjemahkan sebagai 'perang ekonomi' antara bangsa cina dgn bangsa melayu !!! Strategi mereka ini nampaknya akan berjaya jika kita semua terpengaruh. Inilah taktik 'reverse psychology' yg sedang mereka cuba ke atas bangsa melayu yang bersemangat utk boikot produk2 mereka skrg ini.

Oleh itu, saya sarankan kita TETAP SOKONG GARDENIA, kerana tumbangnya Gardenia akan menyebabkan Massimo berjaya dan mereka bergembira atas tipu daya mereka terhadap org melayu kali ini.

Inilah perangai sebenar kaum cinabeng, mereka penuh dgn tipu daya terhadap kita demi utk terus kuasai ekonomi negara walau dengan apa cara sekali pun.

SEBARKAN !!!